Allmänna återförsäljarvillkor
Priser
Priser för produkterna gäller exklusive moms och frakt. Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar. Under kampanjer gäller kampanjpriser.
Order
Order tas emot via telefon +46 13-36 93 10 eller mailorder på order@cbkgroup.se
Leveransvillkor
Order skickas med det fraktbolag som passar bäst. Vi har avtal med de flesta stora fraktbolagen. Leverans sker från CBK (om varan finns i lager) nästföljande vardag, vid beställning innan kl. 14.00. Leveranser sker från lagret i Sverige, eller i Norge. Frakt debiteras på faktura mot ett fastställt pris per kolli vid vikt högst 35 kilo.
Betalning
Betalning sker mot faktura efter sedvanlig kreditprövning eller mot postförskott, alternativt förskottsbetalning. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta.
Transportskador
Skadad leverans reklameras (inom sju dagar) till transportföretaget. CBK ersätter inte skador som uppkommit vid transport.
Support
Support lämnas till CBKs aktiva återförsäljare. Slutkunder måste alltid vända sig till sin återförsäljare eller slutkundssupport hos tillverkaren.
CBK har inte möjlighet att ge slutkundssupport.
Returer
Vid retur av produkter, måste detta registreras på vår retursida. Ligger under kundservice (login behövs) eller via vår supportavdelning som ni når enklast via support@cbkgroup.se.
Returavsändaren står för frakten till CBK.
Returer till CBK skickas med bästa transportsätt (inte vanligt postpaket eller rekommenderat brev) och i väl emballerad förpackning. Returnumret måste vara väl synligt på transportemballaget.
Retur av defekta produkter. Om produkten vid test visar sig felfri, kommer den att returneras kunden med debiterad undersökningskostnad om (minst 500 kr) plus frakt.
Produkt utan (RMA) returnummer återsänds till kunden utan åtgärd.
Ej utlösta postförskott- eller efterkravspaket debiteras med 150 kr, samt frakt och postförskott-alternativt efterkravsavgift.